Tejn Lagune - vildmarksbad og sauna på Tejn havn

Udendørs badefaciliteter på havnen

Booking: Tlf./phone/tel. +45 6128 1670, Brita.

Tejn havns frilufts-"badeafdeling" er placeret i Tejn Lagune ved jollehavnen ved indløbet til Tejn havn. og omfatter vildmarksbad med en flot udsigt op langs kysten til Allinge, sauna og bordgrill. Der er også en trappe fra den yderste ende af broen ned i Østersøen, og i det inderste hjørne af lagunen, lige nedenfor vildmarksbadet, er der en lille strand.

Lagunens faciliteter er specielt tiltænkt gæstende lystsejlere og andre af havnens brugere, men alle er velkomne, og de lokale bruger det også meget.

Se videoen i stort format.

Bad og sauna skal bookes i forvejen. Opvarmning, vedligehold osv. udføres af frivillige, så vi har ikke fast bemandet. Betaling dækker brændsel, materialer til vedligehold m.m.

Booking:

Telefon/phone/Telefon +45 6128 1670
E-mail: formand@tejnborgerforening.dk

Vi tænder op og fyrer igen, så der er varmt, når I kommer. Derefter klarer I selv resten. Vi har ikke mulighed for at være omkring jer hele dagen.

Der bliver sprittet af og gjort rent mellem hvert hold. Vandet i badet skiftes og med rengøring og opvarmning tager det 5-8 timer efter årstiden, så kun eet hold pr. dag. Derfor den forholdsvis høje pris.

Priser/Charges/Gebühren:

Sauna: 200 DKK, 2 timer/hours/Stunden

Bad: 500 DKK, 3 timer/hours/Stunden.

Se plakat her.

Betaling/payment/Zahlung:

1. Pr. MobilePay til 22 30 95 (Tejn Borgerforening Vildmarksbad og sauna)
  2. kontant/cash/Bargeld til Brita Hansen (nederst på siden/below/unten)
  3. efter aftale/by agreement/nach Absprechung ved booking.

Vildmarksbad og sauna blev indviet 1. februar 2015. Læs om det her. Badefaciliteterne er blevet til for midler bevilget af LAG Bornholm til etablering af flere/bedre faciliteter for havnens brugere.

Billede af stranden i den nye jollehavn Billede af stranden i den nye jollehavn

Videofilm: Nordfilm-Bornholm v. Preben Carlsen

22.10.2021 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 61 28 16 70.  E-mail Webmaster