Tejn Lagune

Plads til aktiviteter i vandet

Op til Trolling Master Bornholm 2014 blev en ny jollehavn, placeret ved indløbet til Tejn havn, taget i brug. De nye bådpladser var med til at muliggøre, at deltagertallet ved Trolling Master Bornholm kunne sættes op til 400 både.

Havnen er godt beskyttet af den lange dækmole mod nordøst og den tværgående stenforkastning i indløbet. Desuden er der bygget en ekstra forkastning ved isværket. Pladserne er dog næppe så godt beskyttet som resten af Tejn havn, der er ekstremt rolig i al slags vejr. Der er nok heller ikke så stort behov for bådpladserne i vinterhalvåret.

På jollehavnen er anlagt et badeanlæg bestående af vildmarksbad og sauna, og der er også en lille strand samt en badelejder til det dybere vand i havneindløbet.

Det lavvandede havnebassin bruges også til andre vand-relaterede aktiviter, og området kendes nu som 'Tejn Lagune'.

Billede af stranden i den nye jollehavn

Jollehavnen under anlæg:

Billede af stranden i den nye jollehavn

22.10.2021 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 61 28 16 70.  E-mail Webmaster